Transport și Infrastructură: Proiecte

  • Suport pentru reforma sectorului transport din Republica Moldova

    Conectivitate mai puternică
    901,510.00 EUR
    Consorțiul condus de AVENSA Consulting
    2019 - 2019
    În curs de desfășurare
    Obiectivul general al proiectului este de a contribui la reforma sectorului de transport, în conformitate cu Capitolul Transporturi din Acordul de Asociere UE-RM, prin oferirea de asistență tehnică și consolidarea capacităților pentru a sprijini aproximarea legislației și elaborarea de politici pentru îndeplinirea angajamentelor asumate de către RM.
  • Construcția drumului de ocolire de lângă satul Bahmut pe traseul national R1

    Economie mai puternică
    5 325 090 37 Euro
    Î.S. „Administrația de Stat a Drumurilor”
    2017 - 2019
    În curs de desfășurare
    Drumul de ocolire a s. Bahmut are o lungime de la km 68+250 până la km 74+177 și face parte din drumul național R1 Chișinău-Sculeni. Construcția este un drum nou cu o lungime de circa 5.9 km în direcția sud și paralel cu drumul existent, fiind aproape de calea ferată. Noua construcție va avea 2 benzi de circulație cu lățime de 3.50 m per bandă, cu margini pe ambele părți având o lățime de 2.50 m fiecare, inclusiv câteva podețe și trei intersecții.
  • Proiect de restructurare a Căilor Ferate Moldoveneşti

    Economie mai puternică
    119,25 million euro
    Î.S. ”Calea Ferată din Moldova” (CFM)
    2014 - 2020
    În curs de desfășurare
    BERD a acordat un împrumut CFM pentru realizarea proiectului, care are ca scop îmbunătățirea infrastructurii feroviare și modernizarea materialului rulant pentru a permite CFM să sporească eficiența și siguranța serviciilor feroviare și să îmbunătățească performanța generală a operațiunilor feroviare.
  • Construcția drumului de ocolire a orașului Ungheni

    Conectivitate mai puternică
    16,200,000.00 Euro
    Banca Europeană pentru Reconstrucție și Dezvoltare (BERD)
    2011 - 2018
    Finalizat
    Construcția centurii (autostrăzii) de ocolire a orașului Ungheni este finanțată de UE în cadrul Proiectul de reabilitare a drumurilor din Moldova III. Acest program este finanțat prin Facilitatea de investiții pentru vecinătate (FIV) și este gestionat de Banca Europeană pentru Reconstrucție și Dezvoltare (BERD).
  • Proiectul de modernizare a transportului public din Chișinău

    Conectivitate mai puternică
    3.000.000 Euro
    2010 - 2012
    Finalizat
    Scopul proiectului este îmbunătățirea serviciilor de transport public și asigurarea durabilității unui sistem de transport eficient din punct de vedere energetic și ecologic, prin modernizarea parcului de troleibuze din Chișinău. Transportul public de troleibuze este unul prioritar pentru Chișinău, acesta asigură mobilitatea cetățenilor de-a lungul tuturor arterelor de trafic din oraș. Din cauza resurselor insuficiente, vârsta medie a troleibuzelor aflate în uz este de 17 ani, iar calitatea serviciilor acestora este proastă. Proiectul de modernizare va avea un impact semnificativ asupra mediului și componentei sociale a capitalei.
  • Proiectul de reabilitare a drumurilor din Moldova (FIV)

    Conectivitate mai puternică
    12,000,000.00 Euro
    Banca Europeană pentru Reconstrucție și Dezvoltare (BERD)
    2008 - 2014
    Finalizat
    Proiectul a fost implementat prin Facilitatea de investiții pentru vecinătate (FIV) și administrat de Banca Europenă pentru Reconstrucție și Dezvoltare (BERD), de asemenea, cofinanțat de UE în cea de a doua fază a Proiectului.
  • Î.M. "Direcţia de troleibuze din Bălţi"

    Conectivitate mai puternică
    1.600.000 Euro
    Banca Europeană pentru Reconstrucție și Dezvoltare (BERD)
    2012 - 2012
    Finalizat
    Cu o populație de aproximativ 150.000 de locuitori, Bălți este al doilea oraș ca mărime din Republica Moldova. Începând cu anii 1970, orașul a fost dotat cu un parc de troleibuze care s-au uzat în timp, nefiind înlocuite cu altele noi până în 2012. Două treimi din troleibuze au fost pe rută mai bine de 20 de ani și au necesitat eforturi și resurse de întreținere mai mari. Aproximativ 1 din 7 călătorii (adică 15%) au fost anulate din cauza lipsei de echipamente de întreținere corespunzătoare, în timp ce troleibuzele care funcționau au fost supraîncărcate, creînd disconfort pasagerilor. UE și BERD s-au alăturat eforturilor de reînnoire a parcului de troleibuze din Bălți. În perioada martie 2014 - iunie 2015, UE a oferit un sprijin de 1,6 milioane de euro prin intermediul unui grant, în timp ce BERD a acordat un împrumut de 3 milioane de euro, proiect care s-a soldat cu succes.
  • Reabilitarea drumului R1 Chișinău – Ungheni - Sculeni

    Guvernanță mai puternică
    16 200 000 Euro
    SE “State Road Administration”
    2011 - 2018
    Finalizat
    Chișinău-Ungheni-frontiera română Sculeni face legătura între Capitala Moldovei, Chișinău și localitățile Strășeni, Călărași, Ungheni (centre administrative pentru regiuni) și punctual de trecere a frontierei Moldova / România de la Sculeni.